» » ДП «МТП «Чорноморськ» став майданчиком для спільних дій влади та бізнесу
Информация к новости
  • Просмотров: 981
  • Не нравится
  • 0
  • Нравится
6-03-2020, 15:57

ДП «МТП «Чорноморськ» став майданчиком для спільних дій влади та бізнесу

Категория: Новости

5 березня голова Одеської обласної державної адміністрації Максим Куций прибув з робочим візитом до ДП «МТП «Чорноморськ». Під час зустрічі з  керівником підприємства Олександром Поповим, а також мером міста Чорноморськ Валерієм Хмельнюком, представниками великого бізнесу, який веде свою діяльність на території порту «Чорноморськ», представниками Одеської філії «Укрзалізниці» та лідерами профспілок обговорювалися найбільш проблемні питання роботи державного стивідора.

 

Так, у своїй доповіді про антикризові заходи зі стабілізації підприємства Олександр Попов зазначив, що наприкінці 2019 року нове керівництво розпочало роботу з від’ємними фінансово-господарськими показниками та непрозорими бізнес процесами. Станом на 31.12.2019 року державне підприємство «Морський торговельний порт «Чорноморськ» у своєму складі мало 6 (шість) перевантажувальних терміналів (комплексів), що здійснювали перевантаження та зберігання генеральних, насипних та наливних вантажів, буксирування, обслуговування і ремонт флоту, перевезення вантажів власним автотранспортом, що складає лише 30 % від колишньої потужності державного стивідора. Зараз, фактично, 70 % території та виробничих потужностей підприємства знаходиться в управлінні (оренда, користування, сервітути) приватних стивідорних компаній. На сьогоднішній день на акваторії Чорноморського порту державний стивідор ДП «МТПЧ» вимушений конкурувати з 13-ма приватними портовими операторами та приватними компаніями, що отримали доступ портового оператора до причалів від ДП АМПУ, внаслідок чого доля державного стивідора в акваторії Чорноморського порту поступово зменшилася зі 100% до 25,8%, а обсяг перевалки вантажів у 2019 році склав 6,759 млн тон проти 26,15 млн тон загального обсягу перевалки вантажів усіх портових операторів. В той же час, на підприємстві не відбулося суттєвого перерозподілу кадрів за рахунок переходу до приватних стивідорних компаній. При цьому кількість управлінського та невиробничого персоналу постійно зростала і, наразі, наша штатна чисельність складає 3 580 одиниць, тому сьогодні заробітна плата усіх працівників на підприємстві є неринковою.

 

За даними фінансової звітності за 2019 рік ДП «МТП «Чорноморськ» отримало від’ємний фінансовий результат у розмірі мінус 177 млн.грн. Кредиторська заборгованість склала на кінець 2019 року 247 млн. грн., у т.ч. перед ЧФ ДП «АМПУ» станом на 01.03.2020 кредиторська заборгованість складає понад 120 млн. грн. Витрати на оплату праці з відрахуваннями на соціальні заходи (ЄСВ) по підприємству складають 616,8 млн на рік що є основною статтею у складі загальних витрат і складають у різні місяці понад 65%. У проблемних банках було розміщено та в подальшому втрачено 154, 8 млн. грн. За результатами проведеної планової податкової перевірки винесено 7 податкових повідомлень-рішень на загальну суму понад 56 млн. грн.

Таким чином, загальні боргові зобов’язання ДП «МТПЧ» на цей час складають 310 млн. грн., тому відсутність рішучих дій зі сторони нового керівництва, спрямованих на збільшення дохідної частини та зменшення витрат, в тому числі за рахунок скорочення чисельності працівників невиробничих підрозділів, може призвести до ініціювання процедури банкрутства та арешту рахунків, як це відбулось у 2019 році у ДП «Ренійський морський торговельний порт» та ДП «Білгород-Дністровський морський торговельний порт».

 

– Ми сьогодні докладаємо максимум зусиль для утримання ДП «МТП «Чорноморськ» від банкрутства та повної його ліквідації і намагаємося вирівняти ситуацію, – каже директор підприємства Олександр Попов. – В той же час, я переконаний, що втіливши в життя нашу антикризову програму протягом року, ми матимемо позитивний результат і почнемо повертати підприємство до стабільної роботи, а наші працівники знову будуть мати впевненість у завтрашньому дні.

 

У форматі круглого столу були представлені перспективні проекти розвитку найбільших портових операторів, які інвестують в інфраструктуру порту – ТОВ «Рисоіл S.A.», група компаній «Кернел», ТОВ «Іллічівський зерновий термінал». Також голова ОДА та усі присутні заслухали доповідь директора Чорноморської філії ДП «АМПУ» Олександра Басюка щодо обсягів капітальних інфестицій в інфраструктуру порту «Чорномлорськ» від коштів, що надходять до ДП «АМПУ»  від портових зборів, які, у кінцевому рахунку, генеруються портовими операторами в акваторії.

Серед проблемних питань учасники зустрічі обговорили роботу недобросовісних орендарів, яким передане в оренду майно ДП «МТП «Чорноморськ» (ТОВ «Європіан Агро Інвестмент Юкрейн»), при цьому вони не виконують договірних зобов’язань ні перед державним стивідором, ні перед працівниками, які вже протягом майже півроку не отримують заробітну плату.

 

У питанні передачі непрофільних активів ДП «МТП «Чономорськ» на баланс Чорноморської міської ради Валерій Хмельнюк та Олександр Попов продемонстрували голові Одеської ОДА спільну позицію та готовність разом вирішувати ці питання найближчим часом.

 

Голосно прозвучала окрема думка представників усіх п’яти профспілок, які діють на підприємстві щодо злочинних дій попереднього керівницвта ДП «МТП «Чорноморськ». Так, голова профспілки «Працівників морського транспортного порту «Чорноморськ» Сергій Бризгалов, заручившись підтримкою Максима Куцого, запропонував провести реструктуризацію боргів державного стивідора. Голова профспілки працівників морського порту «Чорномосрьк» Олег Іванов звернувся до голови Одеської облдержадміністрації з проханням сприяти у вирішенні питання притягенння до відповідальності осіб (Сєчкіна С.А. та інших) за доведення підприємства до банкрутства.

 

– Наше підприємство почало падіння ще у 2017 році і вже тоді ми почали бити на сполох, – каже Олег Іванов. – Ми писали листи президенту, прем’єр-міністру,  генеральному прокурору,  в яких вказували на деякі факти злочинних дій попреднього керівника ДП «МТП «Чорноморськ» Сергія Сєчкіна, зверталися до ГБР, НАБУ, СБУ з вимогою розслідувати ці злочини та відсторонити його від роботи. Проте довгий час реакціїї не було і лише у вересні 2019 року Сєчкін С.А. був усунений від виконання своїх обов’язків. Однак на цей момент підприємство вже знаходилося над прірвою.

 

Олег Іванов відзначив, що сьогодні усі профспілки тісно співпрацюють з новим керівництвом порту і основним спільним завданням є збереження ДП «МТП «Чорноморськ» і повернення його до стабільної роботи.

 

Підсумосуючи зустріч, голова Одеської ОДА Максим Куций зазначив, що державний стивідор не може розвиватися так стрімко, як приватний бізнес, без вирішення вищезазначених питань. Нова команда ОДА під його керівництвом готова співпрацювати з усіма учасниками ринку для економічного зростання Одеського регіону.  

Добавление комментария

Имя:*
E-Mail:
Комментарий:
Подтвердите что вы не робот: *

НАВИГАЦИЯ

О порте
Руководство порта
Инвесторам
Партнеры порта
Государственные закупки
Профсоюзы
Противодействие коррупции

Горячая линия ДОВЕРИЯ

+38(048)738-92-77 (доб. 8666)

+38(04868)7-92-04 (доб. 8666)

Электронная почта: hotline.imtp@gmail.com (круглосуточно)

 

Главная
Новости
Галерея
Видео
Контакты
Форма обратной связи
Мобильная версия портала

 

Морские перевозки © 2016

Вверх